0

Dankzij ChatGPT schreef hij in slechts 30 seconden een artikel ter waarde van $600

Een freelance copywriter beschrijft hoe zijn aanvankelijke fascinatie voor de ChatGPT-app van OpenAI omsloeg in ‘horror’, toen de chatbot in slechts 30 seconden een bijna perfect marketingartikel produceerde.

Dankzij ChatGPT schreef hij in slechts 30 seconden een artikel ter waarde van $600

Henry Williams legt uit dat het door kunstmatige intelligentie gegenereerde artikel slechts minimale aanpassingen nodig had en, na bewerking, vergelijkbaar was met een tekst waarvoor hij normaal gesproken £500 ($615) zou vragen.

Volgens Williams was de tekst van de bot simpel van opzet en had het een enigszins ‘onmenselijke’ toon. Toch bevatte het ‘alle belangrijke punten en was het grammaticaal en syntactisch correct’.

– “Ik ben ervan overtuigd dat kunstmatige intelligentie mijn baan zal overnemen,” voegde hij eraan toe.

ChatGPT: een wereldwijde sensatie

ChatGPT, dat kort na de lancering meer dan een miljoen gebruikers aantrok, is een geavanceerd taalmodel dat wordt geprezen om zijn vermogen om teksten te genereren die dicht bij menselijke gesprekken staan. Ondanks dat het pas recent publiekelijk beschikbaar is gesteld, is de chatbot uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen dat de interesse van topmanagers heeft gewekt.

Hoewel de mogelijkheden van ChatGPT nog volop worden onderzocht, blijken de resultaten veelbelovend. De chatbot presteert goed bij het schrijven van complexe artikelen en het ontwikkelen van codes, en slaagde zelfs voor een examen aan de prestigieuze Wharton Business School.

Dankzij ChatGPT schreef hij in slechts 30 seconden een artikel ter waarde van $600

De toekomst van schrijvers en redacteuren

In een opiniestuk voor The Guardian stelde Williams dat schrijvers en redacteuren in de toekomst ‘nog steeds nodig zullen zijn, maar in mindere mate’. Hij voorspelt dat mensen AI zullen inzetten om grote hoeveelheden tekst te genereren, waarbij zij alleen ingrijpen om feiten te controleren, de stijl aan te passen en teksten goed te keuren.

Toch is er een keerzijde. ChatGPT heeft de neiging om onjuiste informatie met veel overtuiging te presenteren, wat kan bijdragen aan de verspreiding van verkeerde informatie op internet. Dit blijft een belangrijk aandachtspunt bij het gebruik van dergelijke technologieën.

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *